در حال بارگذاری ...
نوشته شده در 2 آذر 1398، ساعت 15:01

روش های نوین تدریس شماره 2- دريافت مفهوم

روش تدريس استقرايي(دريافت مفهوم = يافته هاي انديشه )

دراين روش معلم اجزاء را از شاگردان دريافت كرده و باطبقه بندي آنها روي تابلو شاگردان را هدايت كرده تا خود به مفهوم اصلي درس دست يابند .

البته مي توان اجزاء را نيز دراختيار شاگردان گذاشت تا خود با طبقه بندي آنها مطابق نمونه ،خود به مفهوم اصلي درس دست يابند .

تـــوجــه: اجزاء بايد براي شاگردان شناخته شده باشد .مثال :بچه ها چند فعل بگويند وبعد بنويسيم.وقتي گفتند:ما دسته بندي مي كنيم وبعد از اينكه دسته بندي كرديم به زمان اشاره مي نویسیم

زمان فعل

گذشته

حال

آينده

خوردم

گفتم

ديدم

شنيدم

مي نوشتم

مي رفتم

مي ديدم

مي شنيدم

خواهم ديد

خواهم گفت

خواهند رفت

خواهم نوش

 

روش های نوین تدریس شماره 2- دريافت مفهوم

ویراستار مدرسه
عمومی
2 آذر 1398، ساعت 15:01۲۰ دقیقه مطالعه

روش تدريس استقرايي(دريافت مفهوم = يافته هاي انديشه )

دراين روش معلم اجزاء را از شاگردان دريافت كرده و باطبقه بندي آنها روي تابلو شاگردان را هدايت كرده تا خود به مفهوم اصلي درس دست يابند .

البته مي توان اجزاء را نيز دراختيار شاگردان گذاشت تا خود با طبقه بندي آنها مطابق نمونه ،خود به مفهوم اصلي درس دست يابند .

تـــوجــه: اجزاء بايد براي شاگردان شناخته شده باشد .مثال :بچه ها چند فعل بگويند وبعد بنويسيم.وقتي گفتند:ما دسته بندي مي كنيم وبعد از اينكه دسته بندي كرديم به زمان اشاره مي نویسیم

زمان فعل

گذشته

حال

آينده

خوردم

گفتم

ديدم

شنيدم

مي نوشتم

مي رفتم

مي ديدم

مي شنيدم

خواهم ديد

خواهم گفت

خواهند رفت

خواهم نوش

 

gallery image
gallery image